Alt om strømbrudd

Her finner du all informasjon vi har til deg som har mistet strømmen. Sjekk strømbruddskartet vårt for å se hvilke områder som er uten strøm akkurat nå.

Jeg har mistet strømmen

Strømbrudd

De fleste strømbrudd som skjer på grunn av feil i strømnettet, blir reparert i løpet av to timer. Noen ganger kan det ta lengre tid, for eksempel i perioder med mye uvær eller hvis feilen er krevende å reparere. Ved planlagte utkoblinger er vi nødt til å koble ut strømmen mens arbeidet pågår.

Vi har stor forståelse for de ulempene et mulig strømbrudd får for deg, og vi jobber hardt for å reparere feilen så raskt som mulig.

Er du avhengig av kontinuerlig tilgang til strøm på grunn av helse eller annet, anbefales det at du går til anskaffelse av nødstrøm eller en alternativ strømkilde. Da er du mindre sårbar ved et strømbrudd.

Få SMS når strømmen går

Hvis strømmen går plutselig, eller vi skal gjennomføre planlagt arbeid i strømnettet, vil vi sende deg SMS. For at vi skal kunne sende deg SMS, må du sjekke at personopplysningene dine er riktig.

Mer informasjon om SMS-varsling

Kompensasjon

Vi jobber alltid for at du skal få strømmen tilbake så snart som mulig. I noen sjeldne tilfeller kan det ta noe lenger tid.

Har strømmen vært vekke i mer enn 12 timer, får du automatisk kompensasjon fra oss.

Mer informasjon om kompensasjon

Spenningskvalitet

Spenningen i strømnettet må ha en viss kvalitet for at den skal kunne brukes og ikke gi negativ påvirkning på elektriske apparater.

Har du opplevd at elektrisk utstyr oppfører seg merkelig? Plages du av blinking i lysene eller at elbilen ikke lades som den skal? Vi har samlet det du trenger å vite om spenningskvalitet.

Les mer her

Meld fra om farlige forhold

Det er viktig at vi får rettet opp i farlige forhold så snart som mulig. Farlige forhold kan være:

  • Strømskap som står åpent
  • Trær som ligger over linje
  • Gnister, røyk eller small fra strømanlegg
Meld fra om farlige forhold

Ofte stilte spørsmål